Nature

The Double Dice® Maboge 2020

 
 
vanaf 48,00€ 60,00€

13 EARLY BIRD TICKETS BESCHIKBAAR

Organisator:
Inschrijvingen mogelijk tem 27-07-2020.

THE DOUBLE DICE MABOGE

6km tot 78km

Facebook Sportevents   Twitter Sportevents   Instagram Sportevents   Vimeo Sportevents

Officiële webpagina van het testevent The Double Dice® te Maboge - Trailrun voor solo's en teams. Deze trail maakt deel uit van de Runners' Lab Trailrunseries.


De eerste en enigste editie van The Double Dice® Maboge gaat door op 2 augustus 2020 in Maboge. 

Deelnemen kan solo of in team (2, 3 of 4 personen) en de afstanden gaan van 6km tot 78km. Je kiest zelf!


Max 100 lopers - 3 verschillende parcoursen van 6,5km - 12 starts - 2 dobbelstenen


Parcours en concept

Probeer om zoveel mogelijk ronden (en liefst het maximum van 12) af te leggen met steeds een gezamenlijke start om het uur. De eerste start wordt gegeven om 8.00. Welke lus er zal moeten worden gelopen, hangt af van onze dobbelsteen, die net voor de start van elke lus geworpen zal worden.
Voor een overzicht van het parcours en een gedetailleerde uitleg van het concept: Neem alle informatietabs grondig door.


  • Dobbelsteen 1 - Parcours: The Easy One, The Hard One... en The Brutal One!

    Er zijn twee dobbelstenen in het spel.
    Elke dobbelsteen wordt voor de start van iedere ronde/elk uur opgegooid.
    De eerste dobbelsteen bepaalt welke van drie onderstaande lussen gelopen wordt.

    • Start: 08u00
    • Bevoorrading na elke ronde.
    • Tijdslimiet: 1u per ronde.
    • Er zijn GEEN plastic bekers beschikbaar, voorzie dus je eigen beker/flesje.
    • Dobbelsteen 2 (enkel teams) - Aantal lopers

      Voor de teams komt de 2de dobbelsteen erbij. Op deze dobbelsteen staat er op 4 zijden 1 mannetje en op 2 zijden 2 mannetjes. Wanneer een zijde met 1 mannetje geworpen wordt, loopt maar 1 loper van het team. Het team kiest zelf wie er loopt. Wanneer er een zijde met 2 mannetjes geworpen wordt, dan dienen er 2 lopers als duo de ronde samen af te leggen. Ze moeten bij elkaar blijven en ook zo finishen. De teams van 3 en 4 personen hebben volledig vrije keuze in de opstelling en bepaling van de volgorde van de lopers.

    • Solo Of In Team / Puntentelling

      Deelnemen kan als individuele loper of als team.
      Er is een klassement voor de individuele loper en voor de teams.

      Individueel

      De individuele loper start elk uur aan een ronde en loopt zoveel mogelijk rondes.

      Er kan/mag maximum 1 ronde per uur gelopen worden.

      In team

      Een team bestaat uit 2, 3 of 4 lopers.

      Elk teamlid loopt minstens één ronde.


      Voor dit testevent is er slechts 1 team ranking maar gaan we wel het snelste heren, dames en mixed team huldigen

      Puntentelling

      De einduitslag wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal gelopen rondes en bij ex aequo (zelfde aantal gelopen rondes) wordt er in de 2de plaats gekeken naar het aantal punten - hoe minder punten je hebt, hoe beter. Punten krijg je bij het finishen van elke ronde. Per ronde krijgt de snelste 1 punt, de 2de 2 punten, de 3de 3 punten etc... De 12de en tevens laatste ronde tellen de punten driedubbel! Iemand die er zou in slagen om 12x als eerste te finishen verdient het minimum aantal punten van 14 en mag zich dan oververdiend de double dice champion noemen. Of er iemand zo sterk zal zijn, gaan we op 30 mei zien....

      Diskwalificatie

      Wanneer je niet binnen het uur de ronde afgelegd hebt -> DSQ.

      Wanneer je vroeger vertrekt of meer dan één ronde afgelegd per uur -> DSQ.

      Wanneer slechts 1 deelnemer gelopen heeft wanneer er 2 zouden moeten lopen -> DSQ.


    Praktische informatie


    • Adres - Bereikbaarheid - Parking

      Start, finish, secretariaat zijn in het centrum van Maboge. 
      Supporters kunnen plaatsnemen aan café Den Erpel / B&B au Canard in afwachting van de deelnemers. 
      Adres: 6982 Maboge.



    • Dagindeling - Uurschema

      Zondag 2 augustus 2020

      07.00: Opening wedstrijdsecretariaat, afhalen startnummers
      07.50: Opwerpen van de twee dobbelstenen
      08.00: Start Ronde 1 "The Double Dice"
      08.59: 
      Opwerpen van de twee dobbelstenen
      09.00: Start Ronde 2 "The Double Dice"
      09.59: Opwerpen van de twee dobbelstenen
      10.00: Start Ronde 3 "The Double Dice"
      10.59:
      ...
      ...
      19.00: Start Ronde 12 "The Double Dice"
      20.00: Tijdslimiet laatste ronde.

      Prijsuitreiking Heren solo, Dames solo en Teams zo snel mogelijk na de finish van de top 3.

    • Afhalen borstnummer

      Borstnummers worden vooraf niet opgestuurd en kunnen enkel afgehaald worden op het wedstrijdsecretariaat op de dag van de wedstrijd. Je krijgt je nummer bij vermelding van je startnummer en hoeft verder niets mee te brengen. Slechts één iemand van de duo's dient zich aan te melden.

      Je startnummer krijg je enkele dagen voor het event gemaild en je kan deze ook bekijken op de deelnemerslijst die gelijktijdig met de mailing online komt.

      De eventuele extra’s die je bestelde (zoals een eco-cup) krijg je samen met je startnummer mee. Het is mogelijk om borstnummers van familie en/of vrienden af te halen. Eventuele last minute veranderingen van afstand dien je te melden aan het secretariaat.

      Zie ‘Dagindeling – Uurschema voor de openingsuren van het wedstrijdsecretariaat.

    • Wisselen van naam, afstand en/of annuleren

      Het wisselen van afstand, een T-shirt bijkopen, je gegevens aanpassen en zelfs annuleren kan ENKEL EN ALLEEN gebeuren via je Larssie account. Je doet dit dus helemaal zelf!

      Nadat je bent ingelogd, zoek je de desbetreffende order op en verander je de gegevens. Indien jouw nieuwe gegevens resulteren in een lagere kostprijs, wordt jouw account gecrediteerd en kan je dat bedrag gebruiken voor een volgende inschrijving. Indien jouw nieuwe gegevens leiden tot een hogere inschrijvingsprijs dien je dat bedrag nog bij te betalen om de verandering te vervolledigen.

      Indien je wenst te annuleren, wordt jouw account gecrediteerd conform onze annulatie voorwaarden. Dit bedrag kan je dan later besteden aan een andere inschrijving.

      Opgelet: Lees de voorwaarden van de organisator goed na om te weten tot wanneer je al dan niet kunt annuleren.

    • Douches - Kleedkamers - Bewaring sporttassen

      Er zijn geen douches voorzien.

      Vanaf 7u00 kan je plaatsnemen in de tent om gemakkelijk aan je sporttas en sportkledij te kunnen na elke ronde.

    • Ongevallenverzekering

      Standaard ben je via de organisatie NIET verzekerd voor lichamelijke letsels tijdens de wedstrijd. Je kan er wel voor kiezen om bij je inschrijving een verzekering via de organisator af te sluiten. Dit is een extra betalende optie.

    • Goede doel Think Pink

      De organisatie steunt het goede doel THINK PINK, de nationale borstkanker campagne. Bij uw inschrijving kunt u een donatie doen hiervoor.



      Als nationale borstkankercampagne vraagt Think Pink meer aandacht voor borstkanker en financiert de organisatie wetenschappelijk onderzoek rond de meest voorkomende kanker bij vrouwen. 1 vrouw op 8 krijgt borstkanker. Elk jaar horen meer dan 10.500 mensen dat ze borstkanker hebben. Vrouwen én mannen, want 1 lotgenoot op 100 is een man. Elke dag sterven 7 lotgenoten aan de ziekte.


      BEWEGEN GEEFT LEVEN

      Wat veroorzaakt borstkanker? Daarnaar voeren wetenschappers voortdurend onderzoek uit. Onderzoek bewees al dat gezonde voeding en voldoende bewegen het risico op borstkanker kunnen terugdringen. Daarom hecht Think Pink zo veel belang aan bewegen: het is een belangrijke preventiemaatregel, maar speelt ook een cruciale rol tijdens het herstel.


      THINK PINK GEEFT BORSTKANKER GEEN KANS

      Als nationale borstkankercampagne heeft Think Pink vier duidelijke doelstellingen:

      • Informeren over borstkanker
      • Sensibiliseren over het belang van screening
      • Innovatief en heel concreet wetenschappelijk onderzoek rond borstkanker financieren
      • Zorg- en nazorgprojecten ondersteunen

      Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds vrouwen bij de aankoop van een pruik. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.

      Meer info vind je op think-pink.be  

    • Fotoservice

      Een foto selectie kan je enkele dagen na het event terugvinden op onze Facebook pagina. Deze kan iedereen bekijken, ook diegene die GEEN facebook account hebben.


    • Organisatie

      De organisatie is in handen van Sportevents, bvba.

      Dit event maakt deel uit van de Trailrun series.

    • Materiaal

      Nog op zoek naar nieuwe schoenen of andere loop benodigdheden? 

      Bij Runners' lab helpen ze je graag in 1 van hun 4 winkels in Gent, Zaventem, Zwijndrecht of Paal-Beringen aan het allerbeste materiaal om optimaal te presteren.

      Geen tijd om naar de winkel te gaan. Geen probleem, ze hebben ook een online shop !

    • Overnachten

      Vakantiehuis Nisramont

      In Nisramont op 10km Van La Roche en 13km van Houffalize ligt dit exclusief vakantiehuis voor 10-12 personen. Deze nieuwbouw villa van 2013 is een echt pareltje. Er zijn 6 kamers van twee personen beschikbaar elk met eigen toilet en douche. 


      Vayamundo Houffalize

      Even ontsnappen aan het hectische leven: dat kan nergens beter dan in de Ardennen. In Vayamundo Houffalize kom je helemaal tot rust in de natuur, of zoek je net het avontuur op, tijdens spectaculaire arrangementen voor groepen en families. De club werd onlangs volledig gerenoveerd: kamers, restaurants, en inkomhal werden in een nieuw jasje gestopt, terwijl een nagelnieuwe fitness en wellnessruimte het geheel compleet maakt. Dàt is geniéten! Reserveer via contactcenter@vayamundo.be of per telefoon op 078 156 100.

      Vayamundo Houffalize Ol Fosse d’Outh 1 6660 Houffalize Tel.: 0032 (0)78 156 100 Website: www.vayamundo.be


      B&B Au Canard

      Op zoek naar rust? Welkom in “Au Canard” te Maboge aan de voet van de muur van Maboge, in het dal van de Ourthe. Op 6km van La Roche en Ardenne. “Au Canard”, waar rust, gezelligheid, authenticiteit en genieten centraal staan.


      Camping Buitensport

      Deze gezellige camping ( met 10 houten bungalows ) is net buiten Houffalize gelegen en is gans het jaar open. DE plaats als U een beperkt budget hebt - Camping buitensport 


      Cabin in the woods

      In een doodlopende straat aan de rand van het bos kan je onze 'Cabin in the woods' vinden die geschikt is voor 6 personen. Aan de voorkant van de cabin is er een zonnig terras met plaats voor 2 auto's om te parkeren. Achter het huis heb je zicht op de vallei van de Ourthe. Dit is een zeer mooie plek om 's morgens te ontbijten. Je kan ons vinden op 1,5 km van het centrum van Houffalize, de supermarkt, de bakker,... . Het is de perfecte uitvalbasis voor alle Sportevents in de buurt. 


      La Laiterie

      Herberg La Laiterie is de thuisbasis van Brandsport, hun activiteiten worden georganiseerd vanuit deze herberg die prachtig gelegen is midden in de bossen van de Belgische Ardennen. U vindt deze gezellige Auberge ‘La Laiterie’ net buiten het dorpje Mierchamps, zo’n 7 km ten zuiden van La Roche-en-Ardenne. Het pand dankt zijn naam aan zijn vroegere functie: de lokale ‘melkfabriek’ ofwel Laiterie. 


      Les 5 Ourthes

      In de laatste beschermde ligging van de Ardennen, te Nadrin, ligt het hotel met luxekamers Les 5 Ourthes. U droomt rust te hebben en wandelingen te maken, vissen, klimmen, kayaken, gastronomie en zo veel meer? Dan is Les 5 Ourthes uw keuze.


      Au Petit Canard

      In het hart van de Ardennen tussen La Roche-en-Ardenne en Houffalize, waar kabouters zich thuis voelen, ligt Achouffe. Daar bevindt zich “Au Petit Canard”. Een gezellig Ardens vakantiehuisje voor 4 personen op wandelafstand van Brasserie d’Achouffe waar de lekkere bieren La Chouffe, Mc Chouffe, Chouffe Houblon worden gebrouwen.


       Les Cabanes de Rensiwez

      Zet de tijd even stil, laat je verbeelding spreken en geniet een weekend of langer in een hut van Rensiwez. De hutten zijn sfeervol en gezellig voor twee, een thuis als basis om erop uit te trekken of gewoon te blijven, van de natuur te genieten en tot rust te komen." Deze hutten zijn uitgerust als kleine huisjes: een houtkachel, een kitchenette, enz. Sommige beschikken zelfs over een sauna of houtgestookte jacuzzi. We bieden ook kampeerplaatsen aan. Tijdens uw verblijf staat het personeel steeds klaar om het u zoveel mogelijk naar uw zin te maken en waar mogelijk, komen ze aan uw wensen tegemoet : een afvaart van de Ourthe, mountainbiken, wandeltochten, enz. Voor reservaties : Klik hier 



    Wedstrijd informatie


    • Startprocedure

      Elk uur is er een gezamenlijke start onder de startboog.
      Kort voor de start (08u00 - 09u00 - 10u00 - ... 19u00) wordt de dobbelsteen opgegooid om te bepalen welke lus er dient gelopen te worden. Iedereen loopt diezelfde lus.

      De “Solo / Duo Dobbelsteen (enkel voor teams)” bepaalt of deze ronde alleen of met 2 zal worden gelopen. Er zijn 4 zijden van de dobbelsteen voor 1 loper en 2 zijden voor 2 lopers, er is dus dubbel zoveel kans dat maar 1 loper moet lopen.

      Het uiteindelijke eindklassement van de “double dice” wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal gelopen rondes en bij ex aequo wordt er naar de punten gekeken: wie het minste aantal punten heeft, wint.

      Punten krijg je bij het finishen van elke ronde. Per ronde krijgt de snelste 1 punt, de 2de 2 punten, de 3de 3 punten etc...

      De 12de en tevens laatste ronde tellen de punten driedubbel! Iemand die er zou in slagen om 12x als eerste te finishen verdient het minimum aantal punten van 14 en mag zich dan oververdiend de double dice champion noemen.

    • Tijdslimieten

      De tijdslimiet zal zeer streng opgevolgd worden.

      De deelnemer heeft 1u de tijd om de ronde af te leggen.
      Indien u langer dan 1u nodig heeft om de ronde af te leggen, kan u niet meer verder lopen en wordt u in het klassement opgenomen met het aantal ronden naast uw naam.

    • Tijdsregistratie / Live coverage

      Aan de achterzijde van je borstnummer kleven er 1 of 2 timing chip(s). Plooi de chip(s) niet en zorg ervoor dat je je startnummer boven je kleding op buik of borst draagt. De chips zorgen ervoor dat je (tussen)tijden geregistreerd worden wanneer je een controlepunt passeert.

      Controlepunten liggen verspreid over het parcours, meestal aan de bevoorrading. Sommige controlepunten piepen als je er door loopt, maar niet allemaal. Geen paniek dus als je niets hoort, je zal toch geregistreerd worden.

      Alle tussentijden en eindtijd van alle deelnemers kan je online live volgen op de website van Raceresult door te klikken op de “live coverage” balk die zichtbaar bovenaan deze website komt tijdens het event. Via deze live coverage kunnen supporters ter plaatse via hun smartphone de progressie van hun favoriete lopers volgen. De fans thuis kunnen uiteraard ook alles op de voet volgen.

      Er zijn zelfs deelnemers die tijdens de wedstrijd graag even kijken in hoeveelste positie ze zich bevinden en hoeveel tijd hun maatje voor- of achterop ligt! 

    • Podium / Prijsuitreiking

      De (natura)prijzen worden uitgereikt tijdens een podiumceremonie in de nabijheid van de finish.

      Het exacte uur wordt op de dag zelf beslist en meegedeeld door de speaker of de race director. De podia worden ongeveer 15min na aankomst van de winnaar gehouden aangezien hij/zij de laatste loper is/

      Er zijn geen aparte prijzen per leeftijdscategorie, enkel overall voor dames en heren overall en overall voor teams.

      Indien men niet aanwezig is, worden de prijzen helaas niet nagestuurd.

    • Bevoorradingen / Geen plastic bekers

      BEVOORRADINGEN

      Er wordt één bevoorrading voorzien per lus. Deze bevoorrading bevindt zich aan het einde van elke lus. De bevoorrading heeft standaard water, zoute snacks, cake, snoep, … Opgelet! Aan de verzorgingspost zijn geen plastic bekers, je moet dus zelf een drinkbeker of –fles meebrengen.

      GEEN PLASTIC WEGWERPBEKERS !

      Uit respect voor het milieu voorzien wij geen plastic wegwerp bekers. Je moet dus zelf een drinkbeker of –fles meebrengen. Dit geldt voor de bevoorradingen onderweg alsook aan de finish. We hebben handige eco-cups, dat zijn herbruikbare drinkbekers die je kan opplooien, aan te kopen bij je online inschrijving en/of te koop aan het secretariaat voor 3 euro.

    Media


    • Foto's 2020

      Zo snel mogelijk na het event kan u hier de foto's terugvinden.

      Resultaten


      • 2020

        Klik hier voor de resultaten van 2020 (vanaf 02/08/2020).

      F.A.Q. 's


      • Zijn honden en/of stokken toegelaten?

        Honden zijn niet toegestaan.

        Wandelstokken zijn toegelaten.

      • Ik kan door omstandigheden niet deelnemen. Wat moet ik doen?

        Het wisselen van afstand, een T-shirt bijkopen, je gegevens aanpassen en zelfs annuleren kan ENKEL EN ALLEEN gebeuren via je Larssie account. Je doet dit dus helemaal zelf!

        Nadat je bent ingelogd, zoek je de desbetreffende order op en verander je de gegevens. Indien jouw nieuwe gegevens resulteren in een lagere kostprijs, wordt jouw account gecrediteerd en kan je dat bedrag gebruiken voor een volgende inschrijving. Indien jouw nieuwe gegevens leiden tot een hogere inschrijvingsprijs dien je dat bedrag nog bij te betalen om de verandering te vervolledigen.

        Indien je wenst te annuleren, wordt jouw account gecrediteerd conform onze annulatie voorwaarden. Dit bedrag kan je dan later besteden aan een andere inschrijving.

        Opgelet: Lees de voorwaarden van de organisator goed na om te weten tot wanneer je al dan niet kunt annuleren.

      • Doe gratis mee door jouw vrienden uit te nodigen / uit te dagen!

        Sporten, bewegen en actief bezig zijn is leuker met vrienden en zeker als jij daarvoor wordt beloond met een leuke korting. Klik op de blauwe knop (naast de groene inschrijfknop) «doe gratis mee» en stuur je vrienden jouw persoonlijke link door. Als iemand zich inschrijft via deze link, krijg jij credits op je account ter waarde van 5% van het bedrag dat je vriend betaalt. Met deze credits kan je dan inschrijven voor een volgende wedstrijd. Hoe meer mensen je uitnodigt, hoe meer je kan sparen!


      • Doe gratis mee door onze CREW te vervoegen!


        We zijn steeds op zoek naar leuke, gemotiveerde mensen die een handje willen komen toesteken. Secretariaat, parcoursen checken, pijlen weghalen, bevoorradingen doen,… zijn maar enkele van de mogelijke taken.

        Je kan je individueel of als vereniging/sportclub aanmelden. Je kan éénmalig komen helpen op 1 bepaald event of je kan solliciteren om bij onze vaste crew/team te komen. Bekijk snel de voorwaarden en voordelen.

        Bekijk hieronder de verschillende mogelijkheden



        we zijn op zoek naar een nieuwe vaste medewerker ( magazijnier/polyvalent medewerker ) in loondienst ( 19 tot 38u/week ) - indiensttreding tussen 1 september en 15 oktober 2020. Bekijk hier de sollicitatie . Reageren/solliciteren kan via jobs@sportevents.be. Graag ontvangen we uw motivatiebrief, referenties en CV.

        • 1. INDIVIDUELE MEDEWERKER ÉÉNMALIG

        • 2. INDIVIDUELE MEDEWERKER CREW / TEAM (min 5x/jaar)

        • 3. GEMOTIVEERDE (SPORT)CLUBS

        • 4. VASTE MEDEWERKER IN LOONDIENST

      • Heb ik specifieke Trail schoenen nodig voor dit event?

        Trailschoenen zijn steeds aan te raden wanneer je offroad loopt. Ze bieden meer stabiliteit op oneffen terrein en voorkomen dat je je enkel zou omslaan over een boomwortel, steen, ... . Bovendien heb je in steile klimmen of technische afdalingen grip nodig.

        De trailschoenen van SCOTT bieden verschillende modellen aan met een terrein specifiek profiel.

        Gewoonweg DE beste trailschoenen. 

      • Uit hoeveel personen bestaat een team?

        Een team bestaat uit 2, 3 of 4 deelnemers.

        Neem de informatie in het eerste tabblad onder "parcours en concept" zeker grondig door.

      • Mag ik enkel deelnemen indien ik 12ronden loop?

        Neen!

        Iedereen is welkom voor zowel 1 ronde als 12 ronden.
        De bedoeling van "The Double Dice" is wel om zoveel mogelijk ronden af te leggen aan maximum 1 ronde per uur.

      • Meerdere lopers vallen uit in/na dezelfde ronde. Hoe wordt het klassement opgemaakt?

        Het uiteindelijke eindklassement van de “double dice” wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal gelopen rondes en bij ex aequo wordt er naar de punten gekeken: wie het minste aantal punten heeft, wint.

        Punten krijg je bij het finishen van elke ronde.

        Per ronde krijgt de snelste 1 punt, de 2de 2 punten, de 3de 3 punten etc... De 12de en tevens laatste ronde tellen de punten driedubbel!

        Iemand die er zou in slagen om 12x als eerste te finishen verdient het minimum aantal punten van 14 en mag zich dan oververdiend de double dice champion noemen.