Nature

Trail de Bruxelles

 
 
vanaf €15,00
Organisator:

6km-14km-21km-33km

Facebook Sportevents   Twitter Sportevents   Instagram Sportevents   Vimeo Sportevents

Officiële webpagina van de Trail de Bruxelles (6 - 14 - 21 - 33km). Dit event maakt deel uit van de Runners' Lab Trailrunseries

Op 17 oktober 2021 gaat de vijfde editie van de Trail Brussel door. Start en aankomst aan het sportcentrum aan het Zoniënwoud. Deelnemers kunnen kiezen uit 4 afstanden (6/14/21/33). De parcoursen laten je de mooiste plekjes van de «groene long» van Brussel ontdekken: het Zoniënwoud.


Tarieven:

Inschrijven kan enkel online via Larssie en volgens onderstaande prijzentabel* Het loont dus om je snel in te schrijven! 


Super Early Bird

Early Bird

Basisprijs

Last Minute

33km

€21

€28

€35

€42

21km

€15

€20

€25

€30

14km

€12

€16

€20

€24

6km

€9

€12

€15

€18

Inschrijvingsprijzen zijn exclusief verwerkingskosten van Larssie.com


De start zal een vrije start zijn (geen massastart meer per afstand) binnen een tijdsvenster van één uur, u moet 1 van de 3 voorgestelde tijdsvensters kiezen om te starten. Zo vermijden we drukte aan de start.


Bekijk event op FacebookVervoeg de fantastische Sportevents Crew

Parcours

Een parcours met start en finish aan de rand van het zoniënwoud, die je meeneemt naar de beste plaatsen van het woud en dit voor 90% in de natuur (offroad)!

Voor de exacte locaties van de bevoorrading, hoogteprofielen en het parcours verwijzen we naar ons event op Trace de Trail. 


  • Trail de Bruxelles 6km

    Parcours & infos binnenkort beschikbaar 

    GPX beschikbaar voor download vanaf 10.10.2021
  • Trail de Bruxelles 14km

    Parcours & infos binnenkort beschikbaar 

    GPX beschikbaar voor download vanaf 10.10.2021
  • Trail de Bruxelles 21km

    Parcours & infos binnenkort beschikbaar 

    GPX beschikbaar voor download vanaf 10.10.2021
  • Trail de Bruxelles 33km

    Parcours & infos binnenkort beschikbaar 

    GPX beschikbaar voor download vanaf 10.10.2021


Praktische informatie


  • Adres - Bereikbaarheid

    Het wedstrijdsecretariaat bevindt zich op de atletiekpiste van het Sportcentrum aan het Zoniënwoud.

    Adres: Waversesteenweg (Chaussée de Wavre) 2057, 1160 Oudergem.

    Rekeninghoudend met de huidige maatregelen die van kracht zijn, wordt er geen massastart georganiseerd maar wordt er gekozen voor veiligere vrije start in de Zoniënwoud.

    Deze vrije start gebeurt aan het einde van de Charles Schallerlaan. Als u reeds over alles beschikt om te kunnen starten en u bijgevolg niet langs het wedstrijdsecretariaat dient te gaan, raden we aan om onmiddellijk naar het startpunt te gaan.

    Op de Waversesteenweg gaat u rechtsaf de Hugo Van der Goeslaan op en vervolgens de eerste straat links, de Charles Schallerlaan op. U vindt de startplaats in het bos, voorbij de slagboom aan het einde van de laan. (Volg de gele lijn op de kaart hieronder)


    Als u langs het wedstrijdsecretariaat moet, volgt u de bewegwijzering via de hockeyvelden van het sportcentrum richting de Charles Schaller Laan.

    Alvast bedankt om de bewegwijzering (en diens richting) te respecteren. (volg de blauwe stippellijnen op de kaart hieronder). De toegang tot de atletiekpiste is via de hoofdingang van de piste, 20m voorbij de hoofdingang van het centrum. (Gelieve niet binnen te komen via de hoofdingang van het sportcentrum).

    Google Maps


    De aankomst bevindt zich in het Zoniënwoud in de Chemin des Trois Fontaines (100m wandelafstand van het sportcentrum).

    Heeft u een t-shirt besteld? Deze kan u voor of na de wedstrijd aan het wedstrijdsecretariaat afhalen, het secretariaat is open van 8.45 tot 17.00 uur.

    Google Maps


  • Parking

    De parkeerplaatsen rond het sportcentrum zijn zeer beperkt. De Carrefour van Oudergem voorziet, zoals elk jaar, twee parkings voor de deelnemers: Parking P1 en P2. Door de verschillende evenementen op de Carrefour-site is het verplicht om deze te bereiken via de Gustave Demeylaan (zie onderstaande kaart, toegang in het geel). 


    Het is ten strengste verboden te parkeren in de bocht onder de snelweg. Auto’s geparkeerd op deze plaats worden weggetakeld. (rode zone op de kaart).


    Het Sportcentrum ligt op 1,2 km (wandelafstand) van de halte Hermann-Debroux, goed bereikbaar met de bus-, metro- en tramlijnen van de MIVB en De Lijn. Aarzel niet om het openbaar vervoer te gebruiken.

  • Dagindeling - Uurschema

    09.00-10.00: vrije start 21km & 33km
    10.00-11.00: vrije start 21km & 33km
    11.00-12.00: vrije start 21km & 33km
    12.00-12.00: vrije start 6km & 14km
    13.00-14.00: vrije start 6km & 14km
    14.00-15.00: vrije start 6km & 14km
    17.30: einde

  • Afhalen borstnummer en T-shirt

    Borstnummers worden vooraf opgestuurd indien u deze optie heeft aangeduid wanneer u zich inschreef. Heeft u dit niet gedaan? Log in in uw account en pas dit zelf aan. U ontvangt dit enkele dagen voor het event.

    Indien u meerdere deelnemers inschrijft, worden de borstnummers opgestuurd naar het adres van de accounthouder. Zorg dat het adres in uw account correct en volledig is.


    De extra’s die je bestelde (zoals een T-shirt, Scarff® of plooibare cup) kan je de dag van het event ter plaatse afhalen.
    Eventuele last minute veranderingen van afstand dien je te melden aan het secretariaat.
    Zie ‘Dagindeling – Uurschema voor de openingsuren van het wedstrijdsecretariaat.

  • Wisselen van naam, afstand en/of annuleren

    Het wisselen van afstand, een T-shirt bijkopen, je gegevens aanpassen en zelfs annuleren kan ENKEL EN ALLEEN gebeuren via je Larssie account. Je doet dit dus helemaal zelf!

    Nadat je bent ingelogd, zoek je de desbetreffende order op en verander je de gegevens. Indien jouw nieuwe gegevens resulteren in een lagere kostprijs, wordt jouw account gecrediteerd en kan je dat bedrag gebruiken voor een volgende inschrijving. Indien jouw nieuwe gegevens leiden tot een hogere inschrijvingsprijs dien je dat bedrag nog bij te betalen om de verandering te vervolledigen.

    Indien je wenst te annuleren, wordt jouw account gecrediteerd conform onze annulatie voorwaarden. Dit bedrag kan je dan later besteden aan een andere inschrijving.

    Opgelet: Lees de voorwaarden van de organisator goed na om te weten tot wanneer je al dan niet kunt annuleren.

  • Douches - Kleedkamers - Bewaring sporttassen

     Rekening houdend met de huidige Coronamaatregelen die van kracht zijn, worden douches, kleedruimtes en bewaring sporttassen op dit ogenblik niet aangeboden.

  • Ongevallenverzekering

    Standaard ben je via de organisatie NIET verzekerd voor lichamelijke letsels tijdens de wedstrijd. Je kan er wel voor kiezen om bij je inschrijving een verzekering via de organisator af te sluiten. Dit is een extra betalende optie.

  • Goede doel Think Pink

    De organisatie steunt het goede doel THINK PINK, de nationale borstkanker campagne. Bij uw inschrijving kunt u een donatie doen hiervoor.



    Als nationale borstkankercampagne vraagt Think Pink meer aandacht voor borstkanker en financiert de organisatie wetenschappelijk onderzoek rond de meest voorkomende kanker bij vrouwen. 1 vrouw op 8 krijgt borstkanker. Elk jaar horen meer dan 10.500 mensen dat ze borstkanker hebben. Vrouwen én mannen, want 1 lotgenoot op 100 is een man. Elke dag sterven 7 lotgenoten aan de ziekte.


    BEWEGEN GEEFT LEVEN

    Wat veroorzaakt borstkanker? Daarnaar voeren wetenschappers voortdurend onderzoek uit. Onderzoek bewees al dat gezonde voeding en voldoende bewegen het risico op borstkanker kunnen terugdringen. Daarom hecht Think Pink zo veel belang aan bewegen: het is een belangrijke preventiemaatregel, maar speelt ook een cruciale rol tijdens het herstel.


    THINK PINK GEEFT BORSTKANKER GEEN KANS

    Als nationale borstkankercampagne heeft Think Pink vier duidelijke doelstellingen:

    • Informeren over borstkanker
    • Sensibiliseren over het belang van screening
    • Innovatief en heel concreet wetenschappelijk onderzoek rond borstkanker financieren
    • Zorg- en nazorgprojecten ondersteunen

    Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds vrouwen bij de aankoop van een pruik. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.

    Meer info vind je op think-pink.be  

  • Fotoservice

    Een foto selectie kan je enkele dagen na het event terugvinden op onze Facebook pagina. Deze kan iedereen bekijken, ook diegene die GEEN facebook account hebben.

    Tijdens de event zal het team van Sportograf op post zijn om je van je sportiefste kant in beeld te brengen. Je kan je persoonlijk foto’s terugvinden via onderstaande link of door op het icoontje te klikken achter je naam in de resultatenlijst.

  • Organisatie

    De organisatie is in handen van Sportevents, bvba .

    Dit event maakt deel uit van de Trailrun series.

  • Materiaal

    Nog op zoek naar nieuwe schoenen of andere loop benodigdheden? 

    Bij Runners' lab helpen ze je graag in 1 van hun 4 winkels in Gent, Zaventem, Zwijndrecht of Paal-Beringen aan het allerbeste materiaal om optimaal te presteren.

    Geen tijd om naar de winkel te gaan. Geen probleem, ze hebben ook een online shop !



Wedstrijd informatie


  • Startprocedure

    Er is voor dit event geen gezamenlijke start

    Rekening houdend met de huidige Coronamaatregelen die van kracht zijn, geldt het vrije start principe voor iedere afstand. U heeft een specifiek tijdslot om te starten. Dit tijdslot dient te allen tijde te worden gerespecteerd.   

    Je tijd begint pas te lopen op het moment dat je over de startlijn stapt. Indien je de dag zelf beslist om een andere afstand te wandelen, dien je dit op voorhand aan het secretariaat te melden.

  • Tijdslimieten

    We verwachten iedereen terug aan de finish voor 17.00.

  • Tijdsregistratie / Live coverage

    Aan de achterzijde van je borstnummer kleven er 1 of 2 timing chip(s). Plooi de chip(s) niet en zorg ervoor dat je je startnummer boven je kleding op buik of borst draagt. De chips zorgen ervoor dat je (tussen)tijden geregistreerd worden wanneer je een controlepunt passeert.

    Controlepunten liggen verspreid over het parcours, meestal aan de bevoorrading. Sommige controlepunten piepen als je er door loopt, maar niet allemaal. Geen paniek dus als je niets hoort, je zal toch geregistreerd worden.

    Alle tussentijden en eindtijd van alle deelnemers kan je online live volgen op de website van Raceresult door te klikken op de “live coverage” balk die zichtbaar bovenaan deze website komt tijdens het event. Via deze live coverage kunnen supporters ter plaatse via hun smartphone de progressie van hun favoriete lopers volgen. De fans thuis kunnen uiteraard ook alles op de voet volgen.

    Er zijn zelfs deelnemers die tijdens de wedstrijd graag even kijken in hoeveelste positie ze zich bevinden en hoeveel tijd hun maatje voor- of achterop ligt! 

  • Podium / Prijsuitreiking

     Rekening houdend met de huidige Coronamaatregelen die van kracht zijn, is er geen podiumceremonie voor dit event. 

     Er worden geen prijzen voorzien voor de winnaars.

  • Bevoorradingen / Geen plastic bekers / Persoonlijke dropbag

    Raadpleeg de tab “parcours” om gedetailleerde informatie te krijgen over de bevoorradingen. 

    Opgelet, rekening houdend met de huidige Coronamaatregelen die van kracht zijn vallen veel bevoorradingen weg en zijn de bevoorradingen beperkt.   

    U ontvangt bovendien een racebriefing een aantal dagen voor het evenement waarin duidelijk aangeven staat op welke manier de bevoorradingen verlopen en wat verwacht wordt om de voorschriften na te leven.

  • UTMB kwalificatie

    ITRA® hanteert voor kwalificatiewedstrijden voor deelname aan bijvoorbeeld de UTMB®, CCC®, TDS® en de OCC® vanaf 1 jan 2019 een nieuw puntensysteem. De ITRA-punten worden onderverdeeld in verschillende categorieën die worden bepaald afhankelijk van de Km-effort van een wedstrijd. De Km-effort van een wedstrijd wordt dan weer bekomen door de  formule: afstand (km) + (hoogtemeters (m) / 100). Voorbeeld: Een wedstrijd van 50km met 2000m+ geeft 50 + 2000/100 = 70Km-effort. Dit komt overeen met caterorie S (Km-effort tussen 45 en 74) dewelke zal resulteren in 2 ITRA®-punten. In vergelijking met het vorige systeem zullen de categorieën een andere oververdeling krijgen en zullen deze beschreven worden gaande van XXS tot XXL.



    Meer informatie omtrent het nieuwe puntensysteem en de definitie van trailrunning volgens ITRA vindt u hier. In de tabel hieronder vindt u hoeveel ITRA® en/of UTMB®-punten vereist worden om deel te nemen aan de loterij van wedstrijden als de UTMB®, CCC®, TDS® en de OCC®.



    ITRA®-punten vs UTMB®-punten ITRA-punten: Om ITRA®-punten te bekomen moet een organisatie deze wedstrijd aanvragen bij ITRA®. De ITRA® bekijkt deze aanvraag en berekent het aantal ITRA®-punten op basis van de aangevraagde gpx van het parcours. Als de aanvraag goedgekeurd wordt, zullen deze ITRA®-punten aan deze wedstrijd toegekend worden. Iedereen die vervolgens de finish bereikt in deze wedstrijd zal het vooropgestelde aantal ITRA®-punten toegewezen krijgen. De loper zelf zal hiervoor dus niets speciaals moeten doen, al is het wel aan te raden om een account aan te maken op http://itra.run. UTMB®- punten: Eerder genoemde ITRA®-punten worden pas UTMB®-punten wanneer de organisatie niet enkel een aanvraag indient bij de ITRA®, maar vervolgens ook een aanvraag indient bij de organisatie van de UTMB®. Indien deze aanvraag door de UTMB® wordt goedgekeurd zal deze wedstijd (+- 10 dagen na deze aanvraag) verschijnen in de lijst van de UTMB®-races die voldoen aan de voorwaarden. Het aantal punten dat we aangeven op onze website is steeds juist en we staan 100% garant hiervoor. Toewijzing van de punten aan een loper Zoals eerder reeds beschreven worden de punten toegekend aan iedereen die de finish bereikt in deze wedstrijd, binnen de vooropgestelde tijdslimiet. Pas nadat de resultaten officieel zijn, kunnen deze aan de ITRA® overgemaakt worden. ITRA® verwerkt de resultaten en kent punten toe aan elke gefinishte deelnemer binnen de vooropgestelde tijd door de organisator. Afhankelijk van de drukte kan dit één tot meerdere weken duren. 

Media


  • Trail de Bruxelles 2020

    Om de foto's in groter formaat te bekijken verwijzen we naar het album op Facebook (ook te bekijken door diegene die geen Facebook account hebben) en/of de event pagina van Sportograf. Daar kan je ook jouw persoonlijke foto's bekijken / aan kopen.


    • Trail de Bruxelles 2019

      Om de foto's in groter formaat te bekijken verwijzen we naar het album op Facebook (ook te bekijken door diegene die geen Facebook account hebben) en/of de event pagina van Sportograf. Daar kan je ook jouw persoonlijke foto's bekijken / aan kopen.


      • Trail Brussel Movie

      • 2018 Trail Brussel

        Om de foto's in groter formaat te bekijken verwijzen we naar het album op Facebook (ook te bekijken door diegene die geen Facebook account hebben) en/of de event pagina van Sportograf. Daar kan je ook jouw persoonlijke foto's bekijken / aan kopen.


        Resultaten


        • Trail de Bruxelles 2020

          Klik hier voor de resultaten van 2020 

        • Trail de Bruxelles 2019

          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 2019.  

        • Trail de Bruxelles 2018

          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 2018.  

        • Trail de Bruxelles 2017

          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 6km - 2017.
          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 13km - 2017.
          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 21km - 2017.
          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 28km - 2017.

        • Trail de Bruxelles 2016

          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 6km - 2016.
          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 13km - 2016.
          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 21km - 2016.
          Klik hier voor de resultaten van Trail de Bruxelles 28km - 2016.

        Trail Brussel F.A.Q. 's


        • Wat is het verschil tussen een Trailrun en een NaturaRun?

          Bij trailruns ligt de nadruk op avontuur. De routes zijn bijna volledig off-road en gaan over uitdagende paden. Hellingen kunnen erg steil zijn, soms moet je door een rivier, sommige stukken bestaan uit glibberige rotsblokken. Voor deze wedstrijden is wat lef en ervaring nodig.

          Naturaruns zijn de ‘light’ versie van trailruns. Ze spelen zich af in prachtige natuurlandschappen maar zijn minder technisch. Naturaruns gaan over bospaden of door velden en zijn toegankelijk voor lopers van elk niveau.

          Opgelet - onze moeilijke naturaruns kunnen eigenlijk net zo goed Trailruns worden genoemd... en vice versa...!

        • Zijn honden en/of stokken toegelaten?

          Helaas zijn honden tijdens dit evenement niet toegestaan.

          Wandelstokken zijn toegelaten.

        • Ik kan door omstandigheden niet deelnemen. Wat moet ik doen?

          Het wisselen van afstand, een T-shirt bijkopen, je gegevens aanpassen en zelfs annuleren kan ENKEL EN ALLEEN gebeuren via je Larssie account. Je doet dit dus helemaal zelf!

          Nadat je bent ingelogd, zoek je de desbetreffende order op en verander je de gegevens. Indien jouw nieuwe gegevens resulteren in een lagere kostprijs, wordt jouw account gecrediteerd en kan je dat bedrag gebruiken voor een volgende inschrijving. Indien jouw nieuwe gegevens leiden tot een hogere inschrijvingsprijs dien je dat bedrag nog bij te betalen om de verandering te vervolledigen.

          Indien je wenst te annuleren, wordt jouw account gecrediteerd conform onze annulatie voorwaarden. Dit bedrag kan je dan later besteden aan een andere inschrijving.

          Opgelet: Lees de voorwaarden van de organisator goed na om te weten tot wanneer je al dan niet kunt annuleren.

        • Doe gratis mee door jouw vrienden uit te nodigen / uit te dagen!

          Sporten, bewegen en actief bezig zijn is leuker met vrienden en zeker als jij daarvoor wordt beloond met een leuke korting. Klik op de blauwe knop (naast de groene inschrijfknop) «doe gratis mee» en stuur je vrienden jouw persoonlijke link door. Als iemand zich inschrijft via deze link, krijg jij credits op je account ter waarde van 5% van het bedrag dat je vriend betaalt. Met deze credits kan je dan inschrijven voor een volgende wedstrijd. Hoe meer mensen je uitnodigt, hoe meer je kan sparen!


        • Doe gratis mee door onze CREW te vervoegen!


          We zijn steeds op zoek naar leuke, gemotiveerde mensen die een handje willen komen toesteken. Secretariaat, parcoursen checken, pijlen weghalen, bevoorradingen doen,… zijn maar enkele van de mogelijke taken.

          Je kan je individueel of als vereniging/sportclub aanmelden. Je kan éénmalig komen helpen op 1 bepaald event of je kan solliciteren om bij onze vaste crew/team te komen. Bekijk snel de voorwaarden en voordelen.

          Bekijk hieronder de verschillende mogelijkheden


          • 1. INDIVIDUELE MEDEWERKER ÉÉNMALIG

          • 2. INDIVIDUELE MEDEWERKER CREW / TEAM (min 5x/jaar)

          • 3. GEMOTIVEERDE (SPORT)CLUBS

        • Heb ik specifieke Trail schoenen nodig voor dit event?

          Trailschoenen zijn steeds aan te raden wanneer je offroad loopt. Ze bieden meer stabiliteit op oneffen terrein en voorkomen dat je je enkel zou omslaan over een boomwortel, steen, ... . Bovendien heb je in steile klimmen of technische afdalingen grip nodig.

          De trailschoenen van SCOTT bieden verschillende modellen aan met een terrein specifiek profiel.

          Gewoonweg DE beste trailschoenen. 

        • Wat zijn UTMB/ITRA punten en hoe kan ik deze bekomen?

          UTMB®-punten zijn vereist indien u wenst deel te nemen aan de loting om deel te nemen aan één van de trailevents van de beroemdste en bekendste trailrun ter wereld: De ultra Trail du Mont Blanc.
          ITRA-punten worden door sommige organisatoren vereist om aan hun event deel te nemen. Op die manier wordt reeds een selectie gemaakt door de betreffende organisator en kan u bijvoorbeeld niet zomaar deelnemen aan een 160km in de bergen.

          De organisator verwerkt de resultaten na het event en codeert deze bij ITRA. Wanneer dit gedaan is, verwerkt ITRA de resultaten om bijgevolg de punten toe te kennen. De punten staan vast en worden steeds voor het event aangekondigd.
          Opgelet: Voor kwalificatie aan de UTMB® heb je UMTB punten nodig en GEEN ITRA punten!

          Website International Trailrunning Association : ITRA

        Meerdaalwoud Trail gaat door gespreid over 9 dagen tussen 19 en 27 dec.   SCHRIJF NU IN